مقالات

چسب کاشی سرامیکی میکسونال

چسب کاشی سرامیک

امروزه کاشی و سرامیک یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که دارای انواع مختلف از نظر ابعاد و طرح و ساختار در کاربردهای مختلف به شمار می آید و مجریان برای چسباندن آن به سطوح مختلف از روش قدیمی (ملات و دوغاب) و روش استاندارد (استفاده از چسب) بهره می برند.

پیش از اینکه انواع روش های اجرای کاشی و سرامیک و چرایی استفاده از چسب را بررسی کنیم بهتر است ابتدا با انواع این محصول آشنا بشویم سپس به روش اجرا و دلایل بپردازیم.

انواع چسب کاشی سرامیکی

چسب کاشی سرامیکی سیمانی: چسب های سیمانی ارزان ترین، در دسترس ترین و پرکاربردترین چسب سرامیکی در صنعت ساختمان هستند که ترکیبی از سیمان و سنگدانه ها و افزودنی های آلی به صورت پودری بسته بندی شده که بلافاصله قبل از استفاده، با آب یا نوعی مایع پلیمری مخلوط شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

چسب های خمیری (دیسپرسی): همانطور که از نام آن مشخص است چسبی که شامل عوامل چسباننده آلی و پلیمری که به صورت خمیر در محل کارخانه آماده می شوند و برای استفاده در محل نیازی به افزودن آب یا مواد دیگری ندارد و کافی است پس از باز کردن پلمپ بسته بندی برای چسباندن کاشی و سرامیک به سطح مورد نظر از آن استفاده شود.

چسب های رزینی: این نوع چسب ها مخلوطی از یک یا چند نوع رزین مصنوعی، افزودنی آلی و پرکننده معدنی هستند که توسط واکنش شیمیایی سخت شده و منجر به چسبیدن کاشی و سرامیک به سطوح می شوند.

حال که با انواع چسبهای کاشی سرامیکی آشنا شدیم به بررسی انواع روش های اجرا می پردازیم:

روش های اجرای کاشی و سرامیک

روش قدیمی استفاده از ملات و دوغاب سیمان با توجه به اینکه تنها در متریال هایی که دارای جذب آب بالا هستند بهترین عملکرد دارد و اینکه کاشی و سرامیک ها دارای جذب آب بسیار پایین هستند (تقریبا هیچ!) به این دلیل که  برای اتصال لازم است آب ملات یا دوغاب در کاشی و سرامیک نفوذ کند تا بتواند آن را به سطح زیرین بچسباند و به دلیل عدم نفوذپذیری کاشی و سرامیک های موجود در بازار این روش مدتهاست که منسوخ شده و استفاده از آن عملا اشتباه است و بهتر است از روش استاندارد استفاده شود.

در روش استاندارد استفاده از چسب کاشی سرامیکی برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک به دلایل زیر توصیه می گردد:

  1. مقاومت چسبندگی بالا به کاشی و سرامیک با وجود پایین بودن جذب آب آنها
  2. کاهش خطای انسانی به علت فرموله بودن چسب و آماده سازی آسان در محل اجرا
  3. سهولت و سرعت در استفاده برای کاربر نهایی
  4. افزایش مدت زمان کارایی بدون کاهش مقاومت در چسبندگی
  5. دارای ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر تنش های حرارتی، یخبندان و رطوبت
  6. قابلیت استفاده در سطوح عمودی و افقی
  7. کاهش هزینه

چسب کاشی سرامیکی میکسونال

چسب کاشی سرامیکی میکسونال یکی از محصولات نوین ساختمانی شرکت پویان پوشش فرانگر است که تحت لیسانس میکسونال آلمان تولید شده است. این محصول به دلیل کیفیت بالا و عملکرد مطمئن خود، مورد توجه کاربران حرفه ‌ای و علاقمندان به استفاده از کاشی و سرامیک نموده است. این چسب، با ترکیب مناسبی از مواد با کیفیت، قابلیت چسبندگی بسیار بالا، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، و انعطاف پذیری مناسب را فراهم می‌نماید. فرمولاسیون‌ های خاص این برند، به کاربران اطمینان می ‌دهد که کاشی ‌ها و سرامیک ‌های آنها با ثبات و ماندگاری بالا به سطوح می ‌چسبند. همچنین، دستورالعمل ‌های واضح و مشخص این چسب، استفاده آسان را برای هر کاربری اعم از متخصص و غیر متخصص فراهم نموده است. برند میکسونال با توجه به تجربه و طراحی‌ های مدرن خود، گزینه ‌ی ایده ‌آلی برای افرادی است که به دنبال چسب با کارایی و کیفیت بالا برای کاشی سرامیکی خود هستند.