مقالات

ویژگی بلوک سبک

اجرای آسان بلوک سبک

با پیشرفت فناوری و نوآوری‌ ها در حوزه‌ های مختلف چون معماری، اجرای آسان و کارآمد در ساختمان سازی به یک ضرورت تبدیل شده است. در این راستا، نسل جدید بلوک ‌های سبک ساختمانی میکسونال به عنوان یک الگوی مدرن و عملی در ساخت سازه ‌ها به چشم می‌ خورند.

بلوک‌ های سبک میکسونال به دلیل ویژگی ‌های خاص خود مانند وزن کم، عایق‌ های حرارتی موثر، و سهولت در نصب، به عنوان یک جایگزین مناسب برای مصالح سنتی در ساخت و سازها به حساب می آیند. این بلوک ‌ها باعث کاهش هزینه‌ ها، زمان و نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای ساختمان ‌ها می ‌شوند.

در این مطلب، به بررسی فرآیند اجرای بلوک‌ های سبک در ساختمان‌ ها پرداخته و به توضیح مراحل اصلی، ابزارهای مورد نیاز، و تکنیک ‌هایی برای اجرای آسان و کارآمد آنها پرداخته خواهد شد. همچنین، مزایا و نکاتی که باید در نظر گرفته شوند تا اجرای ساختمان با بلوک‌ های سبک بهینه و با کیفیت باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بلوک سبک میکسونال

شرکت پویان پوشش فرانگر یکی از پیشروان در زمینه تولید بلوک سبک ساختمانی تحت لیسانس میکسونال آلمان شناخته می ‌شود. این شرکت با تمرکز بر تحقیقات و توسعه محصولات نوین ساختمانی، بلوک ‌های سبک میکسونال را تولید کرده است که به عنوان یک الگوی نوین و کارآمد در صنعت ساختمان شناخته می ‌شوند. از مزایای بلوک‌ های میکسونال می ‌توان به وزن کم، عایق ‌های حرارتی با کیفیت بالا، و سهولت در نصب اشاره کرد. فناوری پیشرفته و استفاده از مواد با کیفیت در تولید این بلوک ‌ها، باعث شده است که پروژه ‌های ساختمانی با سرعت بالا و کارایی بیشتری اجرا شوند. این بلوک ‌ها به عنوان یک گزینه پایدار و بهینه باعث کاهش هزینه ‌ها و بازگشت سرمایه با سود بالا می ‌شوند. با انتخاب محصولات نوین شرکت پویان پوشش، مشتریان می ‌توانند از کیفیت بالا، کارایی بیشتر و سهولت در اجرای پروژه‌ های خود بهره‌مند شوند.

ویژگی بلوک سبک میکسونال

بلوک های سبک میکسونال به سبب ویژگی هایی که دارند، موجب سهولت در اجرا می شوند.

  • ابعاد کوچک (User friendly): ابعاد کوچک 60 *30 بلوک های میکسونال موجب سهولت در حمل و اجرای آن می شود. بر خلاف سایر بلوک های ساختمانی که برای اجرای آن در ارتفاع نیاز به دو نیروی انسانی است.
  • اجرا بر پایه چسب: این بلوک ها توسط چسب بلوک اجرا می شوند. در این شرایط دیگر نیازی به مصالح ساختمانی مانند سیمان و ماسه نیست. حذف این مصالح با توجه به کاهش اشغال و زمان جابجایی مصالح در طبقات، سرعت اجرا را بالا برده و هزینه های نیروی انسانی را کاهش می دهد. همچنین این چسب ها در ظروف کوچک تر و سرعت بالاتری آماده می شوند که از جهات مختلفی مقرون به صرفه است.
  • مصرف کم آب: بلوک های سبک میکسونال در مقایسه با سایر بلوک های ساختمانی برای اجرا نیاز به آب کمتری دارند. سایر بلوک ها را در هنگام دیوار چینی زنجاب می کنند که منجر به صرف زمان، نیروی انسانی، مصرف بالای آب و هزینه خواهد بود. اما در این بلوک ها رطوبت موجود در چسب بلوک برای اتصال بلوک ها بهم کافی بوده و دیگر نیازی به زنجاب کردن بلوک ها نیست.
  • ضخامت کم چسب: برای اتصال بلوک های سبک میکسونال ضخامت تقریبا 3 میلی متر ملات چسب بلوک کافی است. این در مقایسه با سایر بلوک های سیمانی که با ملاتی با ضخامت 2 سانتی متری بهم متصل می شوند اجرای آسان تری دارد.
  • اره پذیری: اره پذیر بودن نسل جدید بلوک های میکسونال باعث می شود تا خیلی سریع و آسان به ابعاد دلخواه با استفاده از اره دستی برش داده شوند.
  • حذف میلگرد بستر: بلوک های سبک استفاده از میلگرد بستر را در دیوار چینی حذف می کند. این امر علاوه بر کاهش زمان، موجب سهولت در اجرا می شود.
  • سبک بودن: سبک بودن بلوک ها امکان حمل و نقل با دست توسط یک نیرو را فراهم کرده و اجرای دیوارچینی را آسان می کند.
  • سرعت بالای اجرا: سرعت اجرا در بلوک های سبک میکسونال تقریبا دو برابر سایر بلوک های ساختمانی است. در واقع می توان در طول یک روز دیواری با ابعاد 50 متر مربع بدون نیاز به نیروی انسانی اضافی اجرا کرد.

در نتیجه می توان گفت که اجرای آسان بلوک های سبک میکسونال علاوه بر این زمان تکمیل پروژه های ساخت و ساز را کاهش می دهد، برای کارفرمایان صرفه اقتصادی داشته و موجب بازگشت سرمایه با سود بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *