مقالات

بازسازی ساختمان با بلوک سبک

بازسازی ساختمان با بلوک سبک

ساختمان ها به مروری زمان فرسوده می شوند نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا می کنند. بازسازی ساختمان ها به صورت جزئی و کلی انجام می شود. در برخی از مواقع با توجه به تغییر در خواسته ها و نیاز کاربران لازم به به حذف یک بخش و یا افزودن دیوار و یا عایق سازی دیوارهای ساختمان باشد. این تغییرات می‌ توانند به بهبود کیفیت زندگی و افزایش کارایی فضاهای مسکونی منجر شوند. با این حال، هزینه ‌های بالای بازسازی اغلب موجب می ‌شود که بسیاری از افراد از انجام این کار صرف ‌نظر کنند. این مسئله به ویژه در شرایط نامناسب اقتصادی و افزایش قیمت‌ مصالح ساختمانی بیشتر به چشم می ‌آید و انگیزه‌ افراد را برای بهبود و تغییر فضای زندگی کاهش می‌ دهد.

انتخاب مصالح نوین ساختمانی می تواند علاوه بر مدیریت هزینه ‌ها، به دوام و بهبود عملکرد فضای داخلی ساختمان کمک کند. یکی از تغییرات اصلی در بازسازی ساختمان ها، افزودن دیواراست. بلوک به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح دیوارچینی است و انتخاب نوع صحیح بلوک می تواند هزینه های جانبی و پنهان بازسازی را کاهش دهد. در میان انواع بلوک های ساختمانی، بلوک سبک میکسونال یکی از بهترین نوع بلوک است که به متقاضیان خرید بلوک سبک ساختمانی پیشنهاد می شود.

مزیت های اصلی استفاده از بلوک سبک میکسونال در بازسازی منازل چیست؟

بلوک های سبک میکسونال در ابعاد 30*60 و با ضخامت های 8 و10و12و15 سانتی متر تولید می شوند. ضخامت های 8 و 10 سانتی متر برای دیوارهای داخلی و ضخامت های 12 و 15 سانتی متر برای دیوارهای خارجی کاربرد دارند. برای کسانی که قصد بازسازی و تغییر دکوراسیون فضای داخلی منزل خود را دارند، ضخامت های 8 و 10 سانتی متر بلوک های میکسونال پیشنهاد می شود. ضخامت کم و ابعاد استاندارد این بلوک مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت که در ادامه بدان اشاره می شود.

  • کاهش وزن ساختمانی: وزن این بلوک ها با ضخامت 8 و 10 سانتی متر در هر متر مربع به ترتیب 59.4 و 74.25 کیلوگرم است که در مقایسه با سایر بلوک های ساختمانی بسیار پایین تر است. کمتر بودن وزن این بلوک ها باعث می شود تا در صورت افزودن دیوار غیر باربر به فضای داخلی، بار مرده کمتری به ساختمان اضافه گردد.
  • سهولت در اجرا: بلوک های میکسونال به دلیل سبک بودن و ابعاد استاندارد خیلی سریع و آسان اجرا می شوند و زمان بازسازی را به حداقل میرساند.
  • افزایش فضای مفید ساختمان: علاوه بر این که ضخامت بلوک میکسونال کم است، نیازی به گچ و خاک کردن ندارند و به طور مستقیم پس از اجرا می توان سطح آن ها را با انواع پلاسترها پوشش داد. کم بودن ضخامت بلوک و حذف گچ و خاک باعث افزایش فضای مفید بنا می شود.
  • حمل و نقل آسان: ابعاد استاندارد (30*60) و وزن سبک این بلوک ها حمل و نقل آن ها به محل اجرای پروژه را آسان می سازد. مهم تر این که این بلوک ها با چسب بلوک اجرا می شوند.
  • آماده سازی سریع: همانطور که می دانید سایر بلوک ها با ملات ماسه و سیمان اجرا می شوند. حمل مواد اولیه ملات مانند ماسه و سیمان و آماده سازی آن در بازسازی ساختمان مسکونی مشکلاتی از جمله ایجاد بی نظمی و سرو صدا در ساختمان را ایجاد می کند و نارضایتی همسایگان را به دنبال خواهد داشت. اما این بلوک ها با چسب بلوک اجرا می شوند. حمل و آماده سازی چسب بلوک میکسونال بسیار ساده و بدون هیچ گونه دردسری خواهد بود.
  • عایق صوت: بلوک های میکسونال با وجود ضخامت کم عایق صوت هستند و برای عایق ساختن واحد مسکونی آسایش ساکنین انتخابی صحیح می باشند.

کاهش هزینه های بازسازی منزل با بلوک سبک میکسونال

استفاده از بلوک سبک میکسونال در بازسازی به میزان قابل توجهی هزینه های جانبی را کاهش می دهد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می شود.

  • کاهش هزینه ‌های حمل و جابجایی: بلوک‌ های سبک به دلیل وزن کمی که دارند، حمل و جابجایی آنها آسان ‌تر است و نیاز کمتری به نیروی انسانی جهت حمل و جابجایی است. به همین دلیل هزینه کمتری برای کارفرما دارد.
  • نیاز کمتر به نیروی کار: بلوک ‌های سبک میکسونال به دلیل سبکی و فرآیند نصب آسان به نیروی کار کمتری نیاز دارد. لذا هزینه نیروی انسانی کمتری دارد.
  • تسریع در فرآیند ساخت: بلوک‌ های سبک به دلیل سهولت در نصب و سرعت بالای اجرا، می ‌توانند زمان اتمام پروژه را کاهش دهند. کاهش زمان به دلیل نوسانات قیمت، به معنای کاهش هزینه ‌های کل پروژه است و موجب بازگشت سریع سرمایه می شود.
  • مقاومت بالا و نیاز کمتر به تعمیرات: بلوک ‌های سبک عموماً دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و برودت و حرارت هستند. این به معنای کمتر شدن نیاز به تعمیرات و نگهداری است، که در نتیجه کاهش هزینه ‌های نگهداری و تعمیرات را به همراه خواهد داشت. استفاده از این بلوک ها در مناطق پربارش باعث می شود تا بلوک ها رطوبت را به خود جذب نکنندو مانع از ایجاد طبله و زرد شدن دیوارها شود. همچنین عایق حرارت و برودت بودن این بلوک ها در مناطق گرمسیر و سردسیر موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

در نتیجه باید گفت که بلوک های سبک میکسونال راه حلی مناسب برای بازسازی انتخابی مطمئن و مقرون به صرفه برای پروژه های شما به حساب می آیند.