مقالات

بلوک سبک اره پذیر

بلوک اره پذیر

بلوک سبک اره پذیر که از نسل جدید بلوک های ساختمانی است، در حوزه صنعت و ساختمان سازی تأثیر چشمگیری بر بهبود عملکرد و کارایی در پروژه‌ های مختلف دارد. تکنولوژی به کار رفته در تولید بلوک های سبک، قابلیت برش و فرم دهی آسان در پروژه های ساخت و ساز را ممکن می ‌سازد، و از این رو به عنوان یکی از مصالح حیاتی در صنعت ساختمان سازی شناخته می ‌شود. بلوک سبک میکسونال با بهره مندی از ویژگی اره پذیری به عنوان بهترین گزینه معرفی می شود.

در این بخش به بررسی و توضیحات جامع درباره بلوک اره پذیر خواهیم پرداخت و اهمیت آن در انجام پروژه‌ های ساختمانی را به صورت برجسته شرح خواهیم داد. همچنین، خصوصیات فنی، مزایا و موارد کاربردی این تکنولوژی را توضیح می دهیم. بلوک اره پذیر با قابلیت برش دقیق و اصولی، امکاناتی را برای کاهش هدر رفت مواد و افزایش سرعت اجرای پروژه‌ ها فراهم می ‌کند.

ویژگی اره پذیر بودن بلوک سبک میکسونال

اره پذیر بودن یک ماده یا محصول، به قابلیت برش پذیری آن توسط ابزارهای برش، مانند اره ‌ها، اطلاق می‌ شود. در مورد بلوک‌ های سبک میکسونال، این ویژگی به میزان تسهیل برش و فرم دهی این بلوک ‌ها توسط ابزارهایی مانند اره و یا فرز گرانیت بر اشاره دارد.

عواملی مانند ترکیب مواد، سختی، ساختار داخلی، و طراحی بلوک، بر اره پذیر بودن آن تاثیر می ‌گذارند. این بلوک ها باعث افزایش بهره ‌وری در فرآیند ساخت و ساز شده و کاهش هزینه ها و زمان اجرا را به همراه دارند.

مزیت های بلوک سبک میکسونال چیست

  • کاهش دور ریز بلوک: در بسیاری از موارد مانند سیم کشی و یا نصب تاسیسات ساختمانی نیاز است که بخشی از بلوک را برش بزنند. سایر بلوک های ساختمانی مانند بلوک های سفالی و سیمانی به دلیل شکننده بودن با ضربه به سرعت می شکنند. در نتیجه ممکن است تعداد زیادی از بلوک ها هنگام کار از بین بروند. اما بلوک های میکسونال این گونه نیستند و به سادگی با ابزاری مانند اره (حتی اره چوب بری) و فرز گرانیت برش داده می شوند. با این ویژگی بلوک ها به میزان مورد نیاز برش خورده در عین این که هیچ گونه آسیب و یا شکستگی و خوردگی در سطح بلوک ایجاد نمی شود.

نکته مهم: اگر توجه کرده باشید به دلیل استاندارد ابعاد بلوک های سیمانی و سفالی، در دیوار چینی، ارتفاع دیوار به طور کامل با بلوک ها پوشش داده نمی شود و بخشی از دیوار خالی می ماند که اغلب به صورت مورب آجر چینی می کنند. این خود موجب اتلاف انرژی خواهد شد. اما بلوک های سبک میکسونال دیگر این مشکل را نخواهند داشت. این بلوک ها به دلیل اره پذیر بودن به ارتفاع مورد نیاز برش داده شده و سطح دیوار را به طور کامل پوشش می دهد.

  • سرعت اجرا: اره پذیر بودن بلوک های سبک سرعت اجرای دیوار چینی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
  • افزایش فضای مفید ساختمان: بلوک های اره پذیر فضای مفید ساختمان را افزایش می دهد. مثال بارز این ویژگی نصب تلویزیون های توکار است. نصب تلویزیون روی دیوار و میز و شلف تزئینی فضای قابل توجهی را در سالن اشغال می کند. اما به واسطه ویژگی اره پذیر بودن بلوک به سادگی امکان ایجاد تلویزیون توکار فراهم می آید.
  • مقرون به صرفه: اقتصادی بودن بلوک های اره پذیر را می توان از جوانب مختلف مورد بررسی قرار داد. از آن جایی که بلوک های میکسونال برش می خورد، دیگر مشکل شکستگی و دور ریز بودن بلوک های سفالی را نخواهند داشت. این تکه های بلوک حاصل از برش نیز قابل استفاده بوده و می توان از آن ها برای پر کردن و پوشش فضای خالی کوچک ایجاد شده در بخش تاسیسات استفاده کرد. از طرفی دیگر نیازی به پرداخت هزینه ای مجزا برای نیروی انسانی و حمل و نقل نخاله های ناشی از شکستگی بلوک نمی باشد.
  • حفظ انرژی: استفاده از بلوک سبک اره پذیر می‌ تواند به کاهش مصرف مواد و انرژی در فرآیند تولید و اجرا منجر شود، که در نتیجه به حفظ محیط زیست کمک می‌ کند.
  • سازگاری با استانداردها: بلوک ‌اره پذیر معمولاً با استانداردهای صنعت ساختمان سازگاری دارند و از این رو سهولت در استفاده و اجرا را فراهم می‌سازند.
  • افزایش ایمنی: اره پذیری بلوک سبک امکان ایجاد دیوارهای منحنی را به سادگی فراهم می آورد. این موضوع به ویژه در فضاهای داخلی مانند مهد کودک ها که کاربران اصلی آنها کودکان هستند می تواند مورد توجه قرار بگیرد و امنیت را برای حضور آن ها افزایش می دهد. همچنین در مراکزی مانند بیمارستان ها که نیاز به سهولت در حرکت است مورد استفاده قرار می گیرد.

به کلی، بلوک سبک اره پذیر میکسونال با ترکیب مزایا و ویژگی ‌های متنوع خود، به یک انتخاب شایسته در ساخت و ساز تبدیل شده و در مجموع به بهبود کارایی و کاهش هزینه ‌ها در پروژه‌ های مختلف کمک می ‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *